11 Şubat 2014 Salı

İlk sinema deneyimimiz: film arasında salonu terk ettik / Sebep : Korkunç Film / Filmin adı : Karlar Ülkesi

En eğlenceli karakter "Olaf"
Herşey Bora'yı cicisi ile büyükbabasına bırakıp Gökhan'ın arkadaşının düğününe gideceğimiz gece başladı.

Bizi giyinip süslenmiş gören Bora "ben niye bu eğlenceyi kaçırıyorum" moduna girip bizimle gelmekte ısrarcı davrandı. Daha önce evden ayrılmamız hiç sorun olmamıştı, biraz şaşırdık. İkna çalışmalarımız sırasında birlikte başka bir şey yapabileceğimizi söyleyince "Karlar Ülkesine gitmek istiyorum" dedi. Ben karanlık korkusu yüzünden sorun olur mu diye sinemayı evde ona hayal ettirmeye, cazip göstermeye çalışadurayım, çocuk bunu çoktaaan içine sindirmiş, bir de üzerine film ismi veriyor!

- Nazım Deniz (okuldan arkadaşı) gitmiş, ben gitmedim. Gittin mi, diye soruyor bana. Gitmedim, diyorum; haaaalaaa soruyor, ya gitmedim işte diyorum, haaaalaaaa soruyor bana!

Arkadaşı izleyip beğendiğine göre uygun bir filmdir diye düşündüm.

Yanlış düşünmüşüm demek ki...

Ertesi gün için sözleştik. O gün babaannesine gidecektik, binanın alt katında sinema olması çok işimize yaradı. Biletimizi alıp eve çıktık, filmin başlamasına 3 dk kala aşağıya indik. 3D'ymiş, gözlüklerimizi de taktık. Şirinler çizgi filmini Gargamel, Sevimli Ayıcıklar çizgi filmini Profesör Taşkalp yüzünden izlemeyen oğlum kasvetli ve dalgalı deniz sahnesinde mızırdanmalara başladı. İlerleyen sahnelerde kurtlar film kahramanlarını kovalayınca da ilk itiraf geldi.

- Anne ben bu filmi sevmedim, çok korkunç.

Biraz daha idare ediyorduk ki kahramanları bu defa da kardan canavar kovalamasın mı?! Bora isyan bayrağını çekti. Önce 3D gözlüklerini çıkardı. Peşi sıra gelen film arasında da eve gitmek istediğini beyan etti.

E döndük tabi.

Sen istediğin kadar anlatmaya çalış. Çocuk gerçekle masalı ayıracak yaşta mı?

Her çocuğun gelişimi farklıdır. Zira kadim dostumun oğluyla, Bora'nın arasında 2 ay var ama onda hiç sorun çıkmıyor. Ancak Bora direkt film ismi vermeseydi ben bunları yaşayacağımızı tahmin etiğimden "uçaklar" tarzı bir filme götürmeyi bekleyecektim.

Filmi dün gece kaldığımız yerden izledik Gökhan'la (aklımız filmde kalmıştı da öhöm ehem...). Filmi incelersek pek de küçük yaş grubuna uygun olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Eğer çocuğunuz her kelimenin üzerinde dikkatle duran ve hayatı çok fazla anlamaya çalışıp sizi zorlayan bir tipse, ona açıklayamayacağınız sahneler çoktu. Öyle bir tip değilse bile, aklında çok soru işareti kalabilir...

Biz bir süre daha tiyatrolarda takılıp, sinema için büyümeyi beklemeye karar verdik. En azından Bora'ya göre bir film gelene kadar...

Eğlenceli günler!






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder