16 Ocak 2013 Çarşamba

Bebeklerde burun tıkanıklığına çözümler


Bu mesele pek çok anne-babanın başına dert olmuştur eminim. Bize olduğu gibi... Kişiden kişiye değişiyor mu anlayamadım ama benim burnum da havadan çok etkilenir ve hemen tıkanır. Zira Bora da "kronik tıkanlı burun" bir yavrucak. Çok küçükken yani bize karşı koyamıyorken burun aspiratöleri ile işimizi rahatlıkla görüyorduk. Her akşam bir rutin oluşturmuştuk: burun temizliği zamanı...

Klasik ve en basit olan bu modellerden kullanmıştık. Açıkçası oğlumun bu hazinelerini bulmada eşim benden daha kabiliyetliydi. Ben kullandığımda Bora çok kıpırdanıyor, eşim kullandığında ise ne olduğunu anlamıyordu bile... Kısacası kullanandan kullanana değişiyor kolaylığı.
Burun damlası olarak ise Physiologica Gifrer Steril Burun/Göz Solüsyonu kullandık. Başka marka denemediğim için bilemiyorum ama bu ürün tek kullanımlık damlalıklardan oluşuyor. Çeşitli sayılarda damlalıklardan oluşan paketleri var. Bu da hem kullanım kolaylığı sağlıyor hem de steril kullanım açısından gönlünüz rahat ediyor.

Bora büyüdükçe karşı koymaya başladı, burun aspiratörünü bırakalı çok oluyor ama burun damlasını hala yalvar-yakar kullanıyoruz, yine de sonuçta kıyamet kopuyor! Ben de uyuduktan sonra tıkalı burnuna yavaşça damlatıp ıslanmasını bekliyorum. Sonra da tel saç tokasının yuvarlak ucuyla çalışmalara başlıyorum. Bir elimde el feneri, bir elimde saç tokası, hayli ilginç görüntüler oluşturuyorum tabi.. Ama başarıyla sonuçlanan bu uzun çalışmalar sonucunda birkaç saat sonra yine burnu tıkanıyor. Bunun çaresi de Siccnasal Burun Merhemi!


Burun temizliğimiz bittikten sonra kulak pamuğu yardımıyla burnunun içine az miktar bu merhemden sürüp, burnun dışından hafifçe bastırarak merhemin içerde yayılmasını sağlıyoruz veee bebişimiz sabaha kadar mışıl mışıl uyuyooor! Kendim de kullanıyorum bazen gerçekten çok etkili.
Biz kışın kombi havayı kuruttuğu için mutlaka soğuk buhar makinası da kullanıyoruz ama ona rağmen burun tıkanıklığımız bitmiyor. En sonunda çareyi böyle bulduk. Bu yazdıklarım sadece deneyimlerimden ibaret, ilaç kategorisinde olmasalar da tabi ki doktorunuza danışmadan hiç birşey yapmayın derim.
Hepimize kolay gelsin :)

NOT:  Burun tıkanıklığı sebebi ile sürekli ağızdan nefes alıp-vermek diş ve çene yapısında değişime sebep oluyor. Dikkat edelim, ciddiye alalım!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder