20 Ağustos 2013 Salı

Bozcaada Mira Otel


Adanın en yüksek noktası Göztepe'den bir görünüm
2009 Haziran'da tanıştık Bozcaada'yla. Bayıldık! Sakinliği, bakirliği, tüm sıkıntılarınızı kafanızdan söküp atan bitmeyen rüzgarları... 

Tatilde "eller havaya" takılmayanlardansanız, siz de seversiniz. Yok "ben mıy-mıy tatili ne yapayım, hareket olacak hareket!" diyorsanız, niye geldim buraya dersiniz. Biz mıy-mıy bir aile olarak 2013 Ağustos tatilimizde, 1 kişi fazla olarak (3 yaşındaki Bora) yine Bozcaada'yı tercih ettik.



Bozcaada hakkındaki en güzel bilgileri www.bozcaadarehberi.com 'dan alabilirsiniz. Ben bu yazımda konaklama üzerinde duracağım.

Tatil yerini kararlaştırdıktan sonra hummalı araştırmaya başlamıştım, nerede kalacaktık? Bora her yerde uyuyabilen bir çocuk değildir. Uykudan bayılacak gibi olsa da uyumamak için direnir. Bu esnada bize kesinlikle bir yatak odası ve uyutmaya kararlı bir anne gerekir. Bora uyuduktan sonra benim onu hem izleyebileceğim, hem de keyfime bakabileceğim bir veranda hayali kurmaya başladım. Önceliğim veranda idi. Veranda'da otururken kendi meyvemi, çayımı hazırlayabileceğim küçük de bir mutfak olsa fena olmazdı... Hatta otel odasında banyo sırası beklerken yatak kenarına ilişmek yerine oturabileceğim bir koltuk, sandalye ?  Biraz da koşturmalık bahçe! İnternet araştırmaları, telefon görüşmeleri, hazırlanan pozitif-negatif listesi sonrası, merkeze ve denize uzak(araçla ulaşım gerekli), verandalı, bahçeli, açık mutfaklı küçük bir oturma alanı olan Mira Otel&Suit'te karar kıldım. "Kıldım" diyorum çünkü eşim de, birlikte tatil yapacağımız dostlarımız da kararı bana bırakmıştı. 


Bahçe içinde bulunan 2 katlı binalar 4 daireden oluşuyor. Alt katlarda konaklayanların veranda şansı var. Üst katlara da bir küçük balkon olsa fena olmazmış. Binanın bir tarafındaki daireler 1+1 suit, diğer tarafındakiler 2+1 suitler şeklinde. Biz, 2 aile de 1+1 daireye ihtiyaç duyduğumuz için karşılıklı değil, altlı üstlü dairelerde kalmak zorunda kaldık. Ama iyi de olmuş, zira aynı verandada oturup sohbet edecektik, birini boş yere işgal etmiş olmadık. 


Burası açık mutfak. Kelli felli yemek yapmak yasak. Çay-kahve, meyve, aperatif hazırlamak için kullanılabilir. Ya da minnak kuşlarımıza çorba, mama... Ancak çaydanlık, tencere talebinizi otel sahiplerine özellikle bildirmeniz gerekiyor. Daha önce her mutfakta bulunan malzemeler, bazı misafirler tarafından çalınınca (tam karşılığı bu bence) böyle bir önlem almak zorunda kalmışlar. Otelden çıkış yaparken elden tekrar teslim ediyorsunuz.

Sağdaki resimde görünen kırmızı koltuk yatak olabiliyor. Bu odanın önünde veranda var. Bora bu kırmızı koltuğun yatak halinde uyurken, biz de dışarda onu izleyerek çayımızı içtik, sohbetler ettik, rüzgarlara dalıp gittik...( bknz. tatilin etkisinden çıkamamış insan)




Bahçenin bir köşesine ördek ve tavuklar için kümes yapmışlar. Gün içinde sıklıkla aramızda gezindiler. Seslerini duymak bile şehrin kalabalığından ve mekaniğinden çook uzakta olmanın huzurunu veriyor.

Bir köşede de trambolin vardı ki bu süper bir sürpriz oldu! Bora biraz tedirgin oldu ama ben çok eğlendim :)

Oda+kahvaltı hizmeti veriliyor. Kahvaltı hizmetinden memnun kalmadığımızı açık söyleyeyim. Sanırım orayla ilgili tek olumsuzluk buydu diyebilirim. Konaklama ücreti kişi başı 90TL, 3 gece üzeri konaklamalarda 80TL oluyor. Günaşırı oda temizliği yapıldı, havlular değiştirildi. Yatakları çok rahat ve büyüktü. Banyo ve mutfak mobilyaları yeni yapılmış gibiydi.

Otel -tatlı bir- aile işletmesi, dolayısıyla çok profesyonel bir hizmet bekliyorsanız sıkıntı yaşayabilirsiniz. Zira ailevi sorunlarda (bizim tatilimiz sırasında aileden biri maalesef ciddi bir trafik kazası geçirmişti, çok şükür aramızdaydı ama çok da sağlıklı değildi) işler aksayabiliyor. Böyle bir durumda çoğu insan hoşgörülü olur ama ben yine de söylemiş olayım.

Gelecek yıl bahçede havuz olabilirmiş. Ben havuz yerine bahçe tercih edenlerdenim ama rezervasyon için arayanların çoğu havuz olup olmadığını sorunca, bir havuz yaptırmaya karar vermişler. Anlaşılan konseptte biraz değişiklik olacak, eğer tatil planlarınıza Bozcaadayı ve Mira Otel'i dahil etmeye karar verirseniz, telefon edip neler değiştiğini sormanızda fayda var.

Mira otelin web adresi www.bozcaadamiraotel.com
Telefonu ise 0 286 697 88 70 / 0 530 202 96 54

İyi tatiller!
                   

1 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil