28 Haziran 2013 Cuma

Çocuklar için evde eğlenceli vakit geçirmenin yolları

Güneşin tam tepede olduğu yaz günlerinde veya çok soğuk, ıslak kış günlerinde evde kalmak zorunda olduğumuzu anlamak istese de sıkıntıdan huzursuzlanan yavrularımızı oyalayacak birkaç yöntem biliyorum. Sıcak yaz günlerinde banyoda portatif küvetini doldurarak cıbıl ve ıslak saatler geçirmek elbette eğlencelidir ancak her zaman pratik olmuyor. İşte birkaç ipucu...

1- Tuzla oynamak = Genişçe bir kabın içerisine sofra tuzu döküp, yanına da birkaç küçük alet edevat verdiniz mi tamam! Ben bu kabı yaklaşık 1 senedir bu şekilde muhafaza ediyorum, tuz ziyan olmuyor yani, onu demek istiyorum...Yerlere dökülürse kolayca silinebiliyor, fark edemedikleriniz ise küçük haşeratları çağırmıyor :)



2- Makarnayla oynamak = Bu fotoğrafı Bora'yla katıldığımız gymboree derslerinden birinde çekmiştim. Orada çok eğlendiğini görünce evde de aynısını uyguladık. Ancak büyük boy makarnaları tercih ederseniz koltuk aralarına sıkışmasından kurtulursunuz. Bora makarnaları ezmeyi keşfettiğinde biraz daha dikkatli olmaya karar verdim zira makarnayla oynadığı günün ertesi sabahı salonumuzda karıncalar bizi karşıladı. Tuza göre biraz daha kontrol atında oynayabileceği bir şey. Aynı makarna paketini sürekli kullandığımızdan, yine bir sürü makarna ziyan etmiş olmuyoruz.



3- Parmak boyası = Bunu biliyorsunuzdur tabi ki ama olsun belki yeni anneler vardır henüz bu alanlara uzaktır, yazayım dedim. Bir marketten sünger baskılar bulmuştum, hani eskiden patatesten yapardık :) Sünger olması daha iyi, her defasında patates katletmemiş oluyoruz; yıkıyoruz, boyalar akıyor! Boya fırçaları, eskimiş diş fırçaları gibi materyaller de kullanılabilir.




4- Banyo ya da mutfak lavabosunda birkaç kap su ile oynamak = Banyodayken eski şampuan, sıvı sabun kutuları ve küçük banyo oyuncakları, mutfaktayken tencereler ve kepçelerle eğleniyoruz. Mutfak önlüğümüz her şekilde üstümüzde! Üstü başı dışında etraf da elbet su içinde kalıyor, ben de su sızdırdığı yerlere havlular sererek durumu kurtarmaya çalışıyorum (fotoğrafta da sandalyesinin üzerinde havlu görülüyor). Sürekli su akıtmasını engellemek için bir miktar suyu kaplarımıza dolduruyor, onunla yetinmek üzere en baştan anlaşıyoruz.
                           
                             Keşfettiğiniz başka şeyler varsa paylaşın lütfen. Eğlenceli günler!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder